Morgonkaffe sent på dagen



Jag har precis suttit och grinat och skrivit ett mail till min pappa som är i Thailand. Jag vet inte vad det är med mig, men ibland blir känslorna bara för mycket. Som när jag tänker på vad min pappa betyder för mig till exempel. Kärleken blir bara för stor för att riktigt få plats i kroppen. Det var ju ett helt vanligt mail där jag berättade att allting var bra här, att vi haft tjejkväll igår, jag, mina systrar och mamma. Att jag precis hade städat i lägenheten. Och att jag saknade honom.
Nu är han typ på andra sidan jorden och förhoppningsvis har han det hur bra som helst, men vetskapen om att han kanske är ensam och lite deppig får mitt pappas-flicka-hjärta att brista lite. Han ringde igår bara för att höra vad vi gjorde. Och i mailet han skickat till mig kan man läsa lite mellan raderna att han kanske också darrar lite på handen ibland fastän han är min stora starka pappa.

-

Nyss hade vi besök av Joels pappa och en av dom sötaste tjejerna jag vet. Nämligen hans hund. Jag kan bara inte låta kameran stå på hyllan när hon är här. Utsikten fortsätter jag att fota. Börjar bli sugen på att göra något slags månads/årstidsprojekt av det. Tycker om sånt, att se små, små saker förändras.


3 comments:

Anonymous said...

hej! vart är din snygga skjorta ifrån!? need to know ;)

Anonymous said...

det heter inte grinat.
grinar gör man om man är patetisk.

gråt är kärlek. pusspuss /emmeli.

Anonymous said...

har ingenting med inlägget att göra. men har jag missat det eller har du aldrig lagt ut en lista på fotografer du får inspiration ifrån ? Jag har för mig att du nämnt att du ska lägga ut det någon gång. jag skulle ha typ, sjuuuukt stor hjälp av att du gjorde det nu då jag har ett arbete i skolan där vi ska härma en fotograf, och jag har kört helt fast. du är mitt sista hopp, hjälp !