Fotografier

Det är inte det att jag är bra på att hålla vad jag lovar. Det är mer att jag ibland inte riktigt räcker till, för ibland räcker jag bara till väldigt lite.

-
Nåväl. Jag lovade ju en lista på favoritfotografer, och jag har försökt. Jag har verkligen försökt med den där listan men det går bara inte. För det första så har jag ingen/inga favoritfotografer, det finns många som inspirerar mig, många fantastiska, konstnärliga och kreativa människor.
Däremot har jag favoritbilder, sånna som letar sig hela vägen in i hjärteroten när man tittar på dom. Sånna bilder som har fått mig att skratta, gråta eller bara förstå någonting jag inte kunnat förstå innan. Sånna bilder som känns helt mitt i prick. Helt rätt.

Jag tänkte att jag lite då och då skulle lägga upp en eller några stycken sån där underbar bild istället för en lista över fotografer. Självklart länkar jag till personen som ligger bakom bilden jag lägger upp här.
Låter det bra? Gör ett testinlägg efter det här.







Några foton på våra nya fina möbler (hallbyrå och litet bord). Filmen igår var sevärd. Man saknar nog alltid massa saker när man läst boken innan, men fotot var verkligen fint och den rekomenderas. Började på hans senaste bok här om dagen, har försökt komma igång med den länge nu men det vill sig bara inte. Nu är det verkligen dags. Ska börja läsa varje kväll. Hejrå!

3 comments:

Anonymous said...

Kan du inte avslöja hemligheten till varför du alltid har det så välstädat? Jag lyckas aldrig. Vad är knepet?

evelina hultqvist said...

haha, knepet är att bara fota när det ser städat ut och låta folk tro att man är duktigare på att hålla ordning än vad man egentligen är.

Mary-Lou said...

så himla fin lampa! vart är den hittad?