*tidsfördriv*

I väntan på kvällens sällskap gör jag slag i saken och svarar på lite frågor om året som varit. *gott tidsfördriv*

vad gjorde du 2010 som du aldrig gjort förr? flyttade in i en lägenhet där jag fick och kunde vara ifred!
höll du några av dina nyårslöften?
hade som vanligt inga.
fick några av dina vänner barn? kändes lite som ett bäbisår.
vilka länder besökte du? jag spenderade en underbar långhelg i norge i slutet av sommaren. annars var det bara massa otippade platser i sverige med massa träd och natur.

vad skulle du vilja ha 2011 som du saknade 2010? ett förstahandskontrakt. en bra och snäll kropp.
vilket datum 2010 kommer du att minnas, och varför? 5 juli för då blev jag och adam asfulla på båten och kunde inte kontrollera vår kärlek längre utan pratade om att vi var ihop. men jag fick onda aningar och trodde att han skulle ångra sig dagen efter i nyktert tillstånd. dagen efter när vi vaknade upp tillsammans på hans föräldrars soffa så var det första han sa: ligger jag här med min flickvän nu? han kom ihåg! han var lycklig! men jag var lyckligast!

vart tog det mesta av dina pengar vägen? hyra, mat och kläder.
vad var din största framgång 2010? att jag blev "befodrad" på jobbet och fick bossa lite. hehe. att jag hade flera bröllopsfotouppdrag som blev superbra.

vad önskar du att du gjort mera av? tränat.
vad önskar du att du gjort mindre av? chillat istället för att stressa upp mig över små skitsaker som att sängen inte är bäddad eller disken inte är diskad. *blir utmattad*
största misstaget? man lär sig av sina misstag ju! nä, men det var nog att ta på mig för mycket jobb.
har du varit sjuk eller skadat dig?
en dundermegaförkylning som slog ut mig totalt i september. annars har det bara varit det gamla vanliga med dålig kropp.
bästa köpet?
en svart tröja från h&m som jag haft varje dag, typ. annars är jag rätt nöjd med mitt stativ, nya objektiv och min iphone.
gjorde någonting dig riktigt glad?
ja, den 27e december fick jag det bästa beskedet på länge, men vad det är vill jag inte dela med mig av. andra saker jag blev riktigt glad av var att umgås med min familj och adams underbara familj.
vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2010?
Anna Ternheim - my heart still beats for you, Drake - Best i ever had, Kenta Gustavsson - Just idag är jag stark, Russian Red - Cigarettes, Robyn - Indestructble, Eldkvarn - Äntligen min, Edward Sharpe & the magnetic zeros - Home, Lou Reed - Perfect day, Mumford & sons - I gave you all, Dylan Leblanc - if the creek don't rise och många fler.
var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
jag vet inte. jag kände i alla fall att jag hittat hem på ett annat sätt än innan.
blev du kär i år?
ja!
största musikaliska upptäckten?
mumford & sons tror jag.
vilka festivaler besökte du? i
nga, inte ens way out west fastän jag bor 10 minuter därifrån och var i göteborg under festivalen. men jag besökte kuturkalaset, om det räknas?
vad gjorde du på din födelsedag? jag och emmeli bodde ihop och eftersom vi delar födelsedag så sov vi ut, åt en god frukost, tog en härlig vårpromenad genom halva stan och drack kaffe på da matteo. sedan hände emmeli vidare i stan medans jag åkte till stallet och jobbade. efter jobbat mötte jag upp lite vänner på ett tapas-ställe. där åt vi tapas och drack några öl. helgen som kom hade vi stor balkongfest.


bästa filmen? hjärnsläpp nu. såg antagligen rätt många bra filmer, men kommer inte på en enda. eller jo! den första dagen på resten av ditt liv, var mycket sevärd.
hur skulle du beskriva din stil år? bekväm, men ibland alldeles för kall.
finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
mer pengar, mindre jobb och en härlig resa.
favoritprogram på TV?
robinson och så mycket bättre. så jävla bra att jag blir gråtfärdig! haha.
något du önskade dig och fick?
jag fick mycket som jag önskade. exempelvis ett eget boende, mannen jag ville ha och fina födelsedagspresenter/julklappar.
vem saknade du?
jag saknade mina vänner under slutet av året eftersom jag knappt han umgås med dom.
en värdefull läxa du lärt dig i år? det är hopplöst att låtsas som att man orkar/vill/kan någonting när man redan har gett upp. samt att alla människor är inte värda att lägga ner tid på, speciellt inte om man BARA gör det för att vara snäll.

3 comments:

Annette Pehrsson said...

såg också den första dagen på resten av ditt liv för inte så längesedan, helt fantastisk!

Lisa said...

himla trevlig läsning!

evelina hultqvist said...

ja! köpte den till och med i julklapp till mamma och pappa. riktigt fin film.