blää

till och från hela julledigheten har jag mått illa. var och varannan morgon, och ofta efter att jag ätit. natten innan julafton vaknade jag och trodde jag skulle bli kräksjuk. låg vaken i timmar medans illemåendet sköljde över mig. sedan lyckades jag somna, och på morgonen mådde jag helt okej igen. tanken på mat får det att vända sig i magen på mig. för att inte tala om doften av kaffe och cigarettrök. äter jag nåt fett på kvällen ligger jag och djupandas och nästan kväljer mig i sängen innan jag i bästa fall somnar.

så har det varit bättre i några dagar nu. trodde att det började gå över. men idag på jobbet så kom det med ny kraft och jag blev galet illamående. lagom till lunchen när doften från micromat letade sig in i mitt rum så stod jag inte ut längre och var tvungen att gå hem.

nu sitter jag hemma och känner mig lite bättre, illamåendet är inte över men det är i alla fall tryggt att vara hemma.
undrar om jag kommer kunna äta på hela dan. känner att jag är hungrig, men bara jag går ut i köket vill jag spy.

vad är det med mig egentligen? blir så trött.

10 comments:

Anonymous said...

alltså det låter som en graviditet....

Emelie said...
This comment has been removed by the author.
Emelie said...

Ungefär så känns det ganska precis i början av en graviditet .. :P

Hanna said...

HA-HA! Bebis!

evelina hultqvist said...

men hallå människor :) tror ni inte att den tanken har slagit mig också?

skulle inte skriva så här på bloggen om jag trodde att mitt illamående beror på en graviditet.

Anonymous said...

Alltså, jag fattar att du nog har tagit ett gravtest, men jag kände exakt sådär i början av min graviditet.. Mitt första gravtest visade negativt (då hade jag redan varit gravid i 3 veckor), så gör ett till om nån vecka eller två.

Annette Pehrsson said...

jag har mått ungefär likadant sen jul, från och till. för min del tror jag att det beror på allmän ångest av nån jävla anledning som resulterar i orolig och stressad mage när jag går runt och ältar allt. graviditet slog mig faktiskt först idag när jag läste ditt inlägg tidigare. blev nojjig och var tvungen att springa och köpa test, haha. hoppas du mår bättre snart!

gedetettförsök said...

fy, det suger. hoppas det går över snart. Om jag får lov att instämma, så mådde jag så där när jag var gravid med.

gedetettförsök said...

obs, kan ju vara magkatarr. då är man väl känslig för fet mat?

evelina hultqvist said...

blir nervös.