the preacher & the bear

igår hade jag en riktig otursfotografering med elin och fredrik (the preacher & the bear). efter en underbar dag med 30 solskrensgrader och härlig himmel hoppade jag på vagnen ut mot hisingen för fotografering till deras debutskiva som kommer snart. uppe på bron såg jag hur det började bli extremt mörk vid horisonten, och jag bad lite försiktigt till vädergudnarna att det skulle hålla på sig någon timme eller två. himmelen var nämligen fantastiskt jävla asfin precis just då! soldis med konstiga moln och mörkt och ljust om vartannat. en fotodröm!

vi hinner inte ens upp på berget innan droppar stora som pingisbollar faller ner på oss. jag med min kamera och dom med sina gitarrer tar skydd under ett stort träd. där stod vi i säkert en timme och väntade på att regnet skulle avta. dock hade vi varit smarta nog att köpa med oss massa öl vilket räddade våra arma själar och kalla kroppar.
hade jag haft någon form av regnskydd hade det säkert kunnat bli en sjukt bra fotografering. men inte ens jag, kvinnan som man kan tro har allt, har allt. haha.

men skam den som ger sig! ikväll ska vi nämligen upp på berget igen.




No comments: