när vi var 16 år

när vi var 16 år tyckte vi att vi var jättecoola. vi tjuvrökte ibland på rasterna och bytte stil lite som vi kände för det. ibland skolkade vi från skolan och träffade killar vi pratat med på internet. ibland drack vi öl vid sjön och pratade om sex som om vi var erfarna fastän vi inte var det. ibland hängde vi hemma hos någon och kollade på filmer där huvudrollsinhavaren var en av dom snygga och populära skådisarna. den tiden känns så långt borta, och det är jag glad över. men det är fint att se tillbaka och minnas lite.


den här dagen var en riktig cool-dag. jenny hade precis gjort sina dreads och var (på riktigt) skitsnygg. jag gick konstant runt i solglasögon för att det passade till mitt annars rätt mysslyckade hår.
vi posade med gitarren fastän ingen av oss egentligen kunde spela. haha.
vi åkte pendeltåget fram och tillbaka från partille till floda och alingsås för att hänga ut eller gå på fest med killar vi inte alltid kände.
vi tog "konstnärliga" foton.
jag blev ihop med min första pojkvän. han hade dreads och kunde mycket mer om allt än vad jag kunde.
jag hade nästan inga ögonbryn, och kombinerde det med utsmyckning under ögonen.
här väntar vi på tåget för att festa på göteborgskalaset. vi var sjukt taggade och tyckte vi var riktigt coola. kalaset kom, och det tog slut, och det var faktiskt en av dom roligaste somrarna någonsin om jag minns rätt.
jenny tog en fin bild på mig och emmeli där jag ser ut som ett lejon som vill äta henne.
bästa skolavslutningen ever. emmeli och jenny körde på "den onda och den goda"-tema. emmeli hade vingar på sig och jenny halsbandet från hell. haha. jag försökte mig tydligen på rocker-stilen och tyckte att det kändes somen bra pose att trycka mig mot en vägg.
jag gick till modefrisören och bad om en kicki danielsson. skämt å sido, men här började det.
vad vi tänkte/gjorde här har jag ingen aning om. hoppas från djupet av mitt hjärta att det här BARA tillhörde ett fotograferingstillfälle och att vi aldrig gick ut med allt det där i ansiktet.
emmeli var riktigt myspop ett tag.
jag och petter älskade som bara barn kan. haha. det är alltså inte något avsugningsliknande ni ser på bild nr 2.
då var vi alltså 16 år. nu är vi lite äldre, men annars är allt samma. jag ser fram emot att klista stjärnor under ögonen, dricka folle och klä mig i nätlinne när jenny kommer hem från thailand.

1 comment:

smultris said...

jag mår riktigt bra när jag läser din text och ser på bilderna i det här inlägget... men sen slutar jag läsa och kommer tillbaka till verkligheten och min tristess...

det känns som du hade en fin tid där runt 16 år ;)