Tusenmilsbloggen

Jag och Jenny håller på att starta upp en blogg tillsammans. På onsdag flyttar hon nämligen till andra sidan jorden för att vara borta längre, kanske för alltid. Hon har sålt alla sina ägodelar och sagt upp sin lägenhet för att jobba med dykning i thailand. Så jävla modigt tycker jag som är och förblir en fegis kvar här i sverige.
Hur mycket jag kommer att sakna henne vill jag inte ens tänka på för då blir jag ledsen. Hon är min bästa vän. Vi har kännt varandra nästan hela livet, gått igenom så mycket tillsammans, vet allt om varandra och ses så gott som varje dag. Har haft både mina bästa och mina sämsta stunder med Jenny.
Fast jag är såklart glad över att hon gör det här också! Hon kommer få det så bra där, göra det hon älskar.
Har ju på nåt sätt alltid vetat att Jenny inte är den som skulle leva hela sitt liv här i svennelandet, och det tycker jag hon gör rätt i.

I bloggen kommer vi att posta bilder i kontrast sverige-thailand. Det kommer vara ett bra sätt för oss att hela tiden hålla en kontakt och uppdatera varandra om hur livet ser ut. Samtidigt som man förhoppningsvis får en fotopepp. Vi har pratat om att köra tema-veckor och lite av varje. Tror det kan bli grymt!

Jag hoppas att ni som kommer hänga med till den andra bloggen kommer tycka att det är ett spännande koncept med fina foton och rätt mycket kärlek.

Länkar så fort vi är igång!

3 comments:

josefin said...

Jag skriver samma till dig som till J; skit bra idé ju!! Kommer bli en kanon blogg!
Kan inte fatta att hon åker nu... Hel grymt ju! Puss

random said...

åh vilken härlig idé! längtar tills bloggen blir länkad.

emelie s. said...

åh vad grymt!