Klockan är kvart över tre och jag är nog lite full. och egentligen har jag haft en jättebra kväll så jag borde inte vara ledsen. idag fyller en av mina bästa vänner år. har försökt ringa henne för att fråga hur hon ska fira sin födelsedag men inte fått något svar. ikväll när vi är ute och dansar möts jag av en hel hop av festklädda vänner och bekanta som glatt berättar att dom varit på födelsedagskalas, hos henne.
mitt hjärta går sönder.

orka att jag älskar någon så himla mycket som inte ens bjuder in mig till sitt födesledagskalas. orka att jag går i tusen bitar på grund av detta. efter sex år vänskap trodde jag att vi hade någonting större än att behöva ringa varandra varje dag. är det mina kläder det beror på? är jag inte tillräckligt fin? har jag för billiga kläder? kommer jag från fel familj? jag förstår verkligen inte. jag förstår inte.
jag förstår att ni inte heller förstår och kanske tror att jag är en påfrestande och tragisk människa. men i så fall skulle jag få skylla mig själv. nu är allting bara att stort frågetecken.
vad har jag gjort för fel? vad?

6 comments:

Sabina said...

du är absolut inte tragisk, utan du reagerar helt normalt. vafan, vem skulle Inte bli ledsen av en sån sak??

annars har jag inget tröstande att säga, jag ville bara att du skulle veta.

Fridos said...

fy vad oschysst!

inte nu kanske sen said...

men gud vad hemskt. sådär gör man faktiskt inte. har du fått någon förklaring?

jennycatharina said...

det är så sjukt.

Anonymous said...

vem är miffot?

Anonymous said...

inget man vill känna igen sig själv i men tyvärr har jag också det så.