Update

Konstig helg det har varit. I fredags låg både jag och Joel helt utslagna med ont i kroppen, feber och illamående. Vi sov nog 30 timmar i sträck. Jag var övertygad om att vi hade åkt på influensan eller nåt annat riktigt bajskorvigt. När vi vaknade på lördag morgon var vi både rätt ynkliga, en macka med lite mjukost lyckades jag få i mig. Sedan bestämde vi oss för att gå ut.
Vi tog second hand-rundan och letade efter prylar, möbler, vad som helst. Jag svettades, folk trängdes, Joel mådde lite illa. Men det var inte samma sjukdomskänsla, så vi bestämde oss för att vara friska.
På kvällen åt vi födelsedagsmiddag i stan. Joels mamma fyllde år, jag var rädd för att inte kunna få i mig nån "riktig" mat. Men efter middagen kände jag mig som en ny människa. Magen hade varit tom alldeles för länge. Peppen gick upp och istället för att åka hem och lägga mig som jag tänkt göra hoppade jag på spårvagnen till Josefin. Det blev hela tre glas vin, min mage hurrade inte men det kändes gött i alla fall.

Idag är det söndag. Vi har städat och fixat lite i lägenheten. Ska snart åka på söndagsmiddag och sedan vidare på té-bjudning som min lillasyster står för ikväll.
Imorgon början en ny vecka, det kommer hända mycket.

No comments: