Min sänghistoria



Min säng-historia är lång, dum och krånglig. Jag har under dom senaste åren bytt säng på tok för många gånger för mitt eget bästa. Förra året bytte jag bort en skön stor dubbelsäng mot ett par sneakers! Ni som följt min blogg ett tag kommer säkert ihåg det. Dumt tyckte nog många, jag var sjukt nöjd ända tills min syster (som fått sängen) förklarade att jag inte kunde välja vilka sneakers som helst, utan att det måste vara ett par under 500kr...
HA. HA. Vilket skämt. Men hon var nöjd som kunde ligga och mjugga i en stor säng varje natt.

I vilket fall som helst så skaffade jag mig en ny säng. Den var hur skön som helst, men jag som är van vid stor säng tyckte att den var för liten. Vill ju kunna sova på längden och brädden och tvären.
Ett halvår senare byter jag bort även denna sängen, mot en sjukt sunkig men bredare säng. Kaffe, kiss och vattenfläckar har jag överseende med. Inte nog med att sängen är väldigt gammal, den saknar också en del goa delar. Var är madrassen som tar bort "att sova på golvet"-känslan? Madrassen som man stoppar in lakanet under när man har bäddat så att det inte åker av efter en natts sömn!!! Dessutom knarrar den, gnisslar, knakar och låter som bara fan så fort man försöker roa sig i den.

Bli nog ny säng snart igen. Den här gången låter jag någon annan bestämma.

1 comment:

Anonymous said...

Jag är jätteduktig på sängar! Jag hjälper dig.
Btw, heter det bäddmadrass, den som man viker under, den som tar bort "sova på golvet" känslan. Pusspuss