stockholm

Stockholm gick bra. Jag kämpade mot lite ångest i början av dagen men det släppte ganska fort och jag hade en helt fantastisk kickoff tillsammans med mina kollegor där alla mina fördomar och förväntningar på sådana tillställningar besannades maximalt.

Avslutade festnatten med att ensam promenera till hotellet. Dom andra tyckte jag var dum när jag bad om att få promenera ensam men jag fick en känsla att om jag inte gjorde det så skulle jag ångra mig. Ifall det var fylla eller förnuft som talade vet jag inte men när jag gick längs stockholmsgatorna kändes allting plötsligt ganska enkelt. Jag minns att jag tänkte att nu tar jag tillbaks den här jävla stan! Haha. Väl på hotellrummet somnade jag som en stock i samma sekund jag nuddade kudden.

Alarmet ringde bara några timmar senare och fastän bakfyllan var påtaglig steg jag upp ur sängen och kände mig så glad. Och stark. Jag hade vunnit tillbaks något.

1 comment:

Chatrin Loov said...

Jag går alltid runt på Stockholms gator själv i natten. Eller alltid och alltid haha, nä men jag drar mig inte för det. Blir så arg när folk uttrycker sig som att jag ska vara rädd och att det vore mitt fel om det hände något. Bra att du tog tillbaks staden!