lugnet som aldrig kommer

I juni blir jag tvungen att lämna min nuvarande lägenhet. Bortsett från en liten, liten loftsäng som har gjort nätterna ganska ensamma så har jag trivts otroligt bra här.
Har jag inte lyckats få ett förstahandskontrakt innan sommaren blir det min tionde andrahandslägenhet jag söker då. MIN TIONDE!!! Jag är 26 år gammal, flyttade hemifrån "på riktigt" när jag var 20 år. Det är helt galet hur en flyttat runt sedan dess. Det är en väldigt stressande situation att inte kunna göra sig riktigt hemmastadd någonstans. Att ha den där tickande klockan i bakhuvudet som säger att "snart är det dags att packa". Försöker hitta lugn och harmoni i det jag har men det är fan så lättare att säga än att göra. Och dessutom är det tråkigt att aldrig kunna ta tag i sitt hem fullt ut och göra det till vad en vill ha. 
I mitt huvud lever jag drömmen och suktar efter materiella ting och färg och små projekt i hemmet. Det är det bästa jag kan göra just nu.




5 comments:

annika said...

kan du inte söka lägenhet utanför innestan? då brukar man ju hitta ganska lätt.

evelina hultqvist said...

du vet väl inte var jag söker lägenhet annika? :)

suf said...

har man 6 års kötid är det lätt att få en lägenhet som inte ligger i centrum eller majorna.

evelina hultqvist said...

suf: lätt att säga så i alla fall.

Astrid said...

Uppenbarligen har inte Annika och Suf sökt lägenhet själva. Det finns fan inga någonstans just nu! Mvh sitter i samma båt