mina nycklar

på min nyckelknippa finns det just nu nycklar från fyra olika hem. både konstigt och fint på något vis.


nummer ett.
barndomshemmet. mamma och pappas trygga vrå. dit jag alltid får komma för att finna ro, bli ompysslad eller bara vara. här är jag alltid välkommen och det är vad nyckeln till deras dörr får symbolisera.


nummer två.
hemmet i haga. det förlorade livet. stället jag både hatade jag älskade på samma gång, men framför allt det ställe jag såg som mitt hem. nu går jag inte dit utan att noga ringa och förvarna innan. jag är inte längre än del av det som finns där, men mina möbler är det. det är därför nycklarna dit finns kvar.


nummer tre.
lånelägenheten i landala. här bor jag nu i tio dagar. min packning består av två stora resväskor. alla andra saker här tillhör någon annan. känner mig lite som turist i mitt eget liv. samtidigt är det här min tillfälliga borg. min fristad. så den här nyckeln lånar jag två dagar till.


nummer fyra.
lägenheten i majorna. den jag ännu inte känner. men den som blir mitt egna hem. en nystart på någonting jag tror kommer att bli bra. och den nyckeln fick jag idag.

1 comment:

Anonymous said...

Det känns som om du är tillbaka lite! Hurra!Blir nämligen så glad varje gång jag ser ttt-truth på bloglovin!