Essy och Alva

Har haft en så fin dag tillsammans med Essy och lilla Alva. Den ungen är ett riktigt charmtroll, och för att inte tala om hennes mor! Kul när man tar sig i kragen och inser att en relation man haft sedan många år måste väckas på nytt för att det finns en väldans massa kvar att ge. Så kände jag idag. Hade det så himla bra och på sätt och vis kändes det som att det var igår jag och Essy kom hem fulla till hennes pappa i Majorna, lagade nattamat och somnade bland alla gosedjur i hennes säng. Men så är det inte även fast bekvämlighetsnivån var så. Har hänt så galet mycket sedan dess, exempelvis har den här lilla snäckan kommit till världen. Förändrat det mesta och lite till, satt en mening på livet. Minskat en aning på fyllenätter och nattamat...

När jag ser mina vänner som fått lov att bli föräldrar känner jag en väldigt stor ömhet och glädje.
Samtidigt kan jag inte låta bli att undra, kommer sådan kärlek någonsin drabba mig?





2 comments:

Jenny said...

Världens finaste man drabbade min faster med en massa kärlek när hon var nyss fyllda 40, och har nu en skrikande dotter.
Det hinner nå dig med!

Anonymous said...

Jag brukar aldrig kommentera på bloggar. Men den översta bilden är helt helt fantastisk!