Lysekil

I helgen har jag varit iväg tillsammans med US (unga synskadade) på deras årliga julläger. Varje år har en ny destination och denna gång bar det av till Lysekil.
Först och främst var jag med för att fotografera min reportageuppgift till skolan där vi fått i uppdrag att välja en klubb, organisation eller förening som vi ska följa under en månad vid minst tre tillfällen för att få ihop ett intressant bildreportage. Jag valde US för att jag tycker att deras organisation är spännande, inte bara på grund av alla fantastiska människor med olika slags synnedsättningar utan också för att dom hittar på mycket kul tillsammans.
Under helgen fungerade jag också som ledsagare, ett sätt för mig att få bo tillsammans med deltagarna, komma dom närmare och vara med dom hela tiden under detta dygn. Jag har jobbat som ledsagare tidigare och tycker att det känns viktigt att kunna vara någon annan persons ögon vid tillfällen som detta.

Här kommer några snapshots från helgen:











No comments: