Bildbyråworkshop

Idag hade vi första redovisningen i vår två veckor långa bildbyråworkshop. Det var spännande och gick ut på att man skulle ha valt ut tre gamla bilder från sin bildbank som man på något vis trodde platsade/skulle kunna väljas in på en bildbyrå. För mig fick det ganska snabbt att välja. Jag visste ungefär vad jag ville välja som jag trodde både passade uppgiften och representerade mig som fotograf.

Det här är vad jag visade,

1. När det kommer till miljöbilder, landskap och natur så tycker jag att snölandskapet och speciellt färgskalan i bilden representerar mig som fotograf ganska väl.

2. Porträttet i mitten känns minst som mig, men jag gillar att bilden är äkta, leendet är inte påtvingat och han ser ut som en riktigt go och lycklig student.

3. Bilden på brudparet får mig att må bra. Tycker om känslan den förmedlar, kompositionen och färgskalan.


No comments: