en berättelse om min morgon

osoft morgon.
vaknade i haga tillsammans med adam, så det började egentligen bra. men redan efter någon minut började min mage låta som ett jävla djur och jag fick sjukt ont. hur kan man vakna och få en ond mage innan man ens gått upp ur sängen? jag förstår inte.
bättre blev det inte, men jag tänkte att om jag rör på mig så kanske det går över. gick därför samtidigt med adam som skulle till jobbet och tänkte att ett tidigt besök i mataffären är alltid trevligt. på väg till spårvagnen inser jag att mitt månadskort gick ut igår. svänger mot pressbyrån för att ladda på det. hundra personer i kö, och jag som vid det här laget knappt kan stå upp tänker att en sms-biljett blir perfekt den här morgonen. vad som helst för att komma hem.
hoppar på första bästa vagn. skickar mitt sms. får besked om att det inte funkar. skickar igen. det funkar inte nu heller fastän jag VET att jag skickar rätt kod till rätt nummer.
och vad tror ni händer sen? jo självklart kontrollanter.
eftersom jag vet att dom inte visar någon hänsyn fick jag kasta mig av vagnen för att slippa 1200kr i böter.
och sedan fick jag GÅ hem eftersom inte ett enda jävla ställe som jag gick förbi kunde ladda på mitt månadskort. göteborg i ett nötskal alltså.

underbart och härligt vårväder. men inte så kul när man har så ont i magen att man inte ens kan stå upprätt. typisk händelse säger jag bara. typisk.

No comments: