Hårdilemmat

Ljusbrunt? Mörkbrunt? Rött? Rödblont? Blont?
Har sånt himla beslutsångest över mitt hår just nu. Det är riktigt risist, både i färg och kvalitet. Blir inte precis bättre av det här hemska fuktiga vädret heller, eller det faktum att jag klippte min lugg med en kökssax för högerhänta här om dagen.

Just nu är jag sjukt sugen på att bara färga över det röda med någon brun färg. Sedan klippa toppar och lugg och invänta hösten.

Vad tycker ni att jag ska göra?


ps: ursäkta alla fåniga poserbilder, men kunde helt enkelt inte bestämma mig. haha.





20 comments:

klara said...

gaaah! önskar jag också passade i precis ALLT som du gör. men jag gillar längst ner bäst för tillfället. gissar att det är så du redan har...?

Anna Ileby said...

Jag tycker du har det ULTIMATA hårfärgen just nu, tycker absolut inte du ska färga över, möjligtvis ännu rödare till hösten!

Anonymous said...

Du är grymt het i blont och rött men tyvärr kommer du inte i din rätt med brund, så kör inte det.

inte nu kanske sen said...

rödblont, som du har nu! den färgen är perfekt. vad är din naturliga färg?

Zandra said...

kopparblondt tycker jag! Sjukt fräsht!

Zandra said...

Kopparrött menade jag:P

Helena said...

måste säga att jag är lite förtjust över att du har hårångest, för du ÄR en sån som passar i så mycket och därmed är det jätteroligt och inspirerande när du förändrar dig! dock är färgen som du haft så länge nu, även om den känns risig för tillfället, extra underbar och fin. men jag röstar alltid för att följa rastlösheten, om du längtar tillbaka är det ju inte omöjligt att gå tillbaka till den här igen längre fram.

till skillnad från dom andra här, tycker jag inte att du ska ha mer rött. antingen ljusare, i den riktningen som du har nu, mer karamellblond tänker jag kalla det. eller så tycker jag visst att du kan färga det brunt, herregud, mörkbruna tjejer med lugg, det är så rysligt snyggt! samma ljushet som du har nu fast kallare brun tycker jag också skulle vara fint. svart är roligt och dramatiskt och skulle vara fint nu när du har så långt, lite bettie page! men för svårt att bleka, så det bör bara väljas om man har ett sug efter att ha det ett längre tag.

du hårmodellar ju ibland och känner flera krestiva frisörer så du kan alltid fråga dom om råd/låta dom bestämma och göra nåt fräscht?

du märker här på mitt långa svar hur entusiastisk jag är över detta med din hårförändring, lite obehagligt kanske... :P

ina said...

Den första bilden när du har mörktbrunt hår är väldigt snygg på dig. Och du passar ju i allt. Jag har blontrött hår, mer blont på sommaren. Men det är nog den enda färgen jag kan ha. Lite avis, vill också färga.

SaraMy said...

Jag håller på och längtar efter brunt precis som du. Ang. vad du passar i eller inte - reminder att bilder alltid är bilder och det är helt annorlunda hur det funkar i verkligheten. När jag sprang in i dig förra året på allum har jag för mig att du hade brunt, det var sjukt snyggt då. Långt brunt med lugg är ju som någon redan har sagt jättevackert.
Gör det du känner för! Var dock försiktig med håret, det är så långt och fint nu!

Andrea said...

mörkbrunt baby, varför inte? ring maja! puss.

Anonymous said...

hård - i - lem - mat

katten said...

När du har färgen på bilden längst upp till vänster, och längst ner, färgar du hemma eller hos frisör då? Jag har haft den färgen i ett år nu men går till frisör och färgar då och nu har jag lång utväxt men har verkligen inte råd att gå till frisören, så om du gör det hemma; snälla berätta märke och färg då!

Anonymous said...

rödblondt, bilden längst ner! hot!

Vendela said...

Well, jag känner inte dig men jag tycker du var sjukt fin i mörkt hår. Jag har samma ångest och dilemma jag. Aldrig nöjd är jag heller...

selma said...

rödblondt är superfint tycker jag!

Anonymous said...

orange. alltså inte så rött mer blondt.
men du är snygg i allt!

Sara said...

tycker du ska spara längden du har nu men färga det i en brunare nyans och bara klippa topparna lite! :)

A said...

första bilden. mörkt mörkt brunt och lugg.

Anonymous said...

den färgen du har ny, leave it be. <3

sofia said...

bild 1 & 2.