Köket

Sitter i köket, som för övrigt kommer vara min enda hemma-arbetsplats för en tid framöver. I min nya lilla lägenhet finns det inte plats för mer. Vardagsrum och kök hänger liksom ihop, etta med öppen planlösning kan jag väl få kalla det? Vi är ju i sverige. Ett rum och kök stämmer inte riktigt, men.
Har en känsla av att det här rummet kommer att få vara med om en hel del under tiden jag bor här. Här ska jag äta nya konstiga maträtter, skaffa mig roliga fotojobb, dricka vin i mängder skratta åt dålig humor, gråta framför nostalgiska bilder, spela bästa musiken och kanske kommer det en dag stå en naken vacker man här och göra frukost till mig.
Längtar efter att känna mig levande, men känner att jag är en bit på vägen. Nästa hinder kanske inte blir lika högt som det förra.




No comments: