drömmar

jag ligger i min säng. bakom ögonlocken är en värld av drömmar. vi befinner oss i det här huset som jag återkommer till när jag finns där på andra sidan. jag vill visa dig alla hemliga gångar, ta dig till rummen som bara jag vet om. men när jag sträcker mig efter din hand så är den borta.


-


jag försöker ta mig hem. har fått någonting i mitt glas. som om min kropp får ett eget liv reser jag mig och går av spårvagnen. jag vet i samma sekund som min fot nuddar vid marken att någonting hemskt kommer att hända. jag vill inte kliva av men kan inte styra mig själv längre. bakom en vägg av dimma ser jag dom komma emot mig. som hungriga vargar sliter dom i min kropp. får mitt inre att frysa till is av rädsla och skräck. och jag kan inte göra något, inte ens ett skrik söker sig ur min mun. jag vet att dom kommet skada mig mer än jag klarar av.


i samma stund som paniken i bröstet blir olidlig vaknar jag. en känsla av lättnad strömmar igenom mig när jag inser att jag är trygg. mitt hjärtas slag är fortfarande hårda och snabba men värmen från dig och dina lugna andetag får mig att slappna av. jag flyttar mig bakåt för att få omslutas av din kropp. vill känna din bröstkorg höjas och sänkas mot min rygg. men ju mer jag söker efter dig desto kallare blir rummet och mardrömmen jag nyss vaknat upp ifrån får ett nytt avslut när jag vaknar på riktigt och inser att jag ligger ensam i min säng.

No comments: