Om en bra söndag

Min kamera har varit inne på lagning typ hela sommaren. I förra veckan hörde dom av sig från Canon och sa att den var klar. Jag blev överlycklig och sprang dit så fort jag kunde. Den såg så ren och fin ut när jag satt och tittade på den på spårvagnen och jag tänkte att den såg ut som en helt ny kamera. Sedan fick jag bråttom, hann inte testfota med den förrän framåt kvällen. Någon hade skojat med mig och sagt "är du säker på att den funkar nu då", och jag hade bara svarat "ja det är klart, den har ju varit inlämnat hos Canon HELA sommaren". Men jag fick minsann för att jag litat så blint på Canon-folket. Väl hemma den kvällen åker batteri och minneskort i och tror ni inte att det är precis samma fel som jag lämnat in den för? Helt plötsligt spelade renheten ingen som helst roll och morgonen därpå ringde jag och skällde på någon stackars kvinna på Canon.
Nu har jag i alla fall en lånekamera som jag är ganska glad över. Vi får se hur länge jag får ha den. Hoppas att det går snabbare än 6 veckor...

Igår tog jag och Adam en promenad i Slottskogen. Jag är så van vid att vara kameralös nu för tiden så det var Adam som tog med sig den ut. Vi promenerade tillsammans med många andra söndagspromenadmänniskor genom parken tills vi kom till Villa Belparc. Jag hade aldrig varit där innan och blev helt tagen av hur fantastiskt fint det var. Vi satte oss vid ett litet bord precis vid vattnet, åt glass, spelade spel och hade det bäst.






2 comments:

Annasofia said...

din karl är fruktansvärt stilig.

evelina hultqvist said...

ja, han är inte så dum :)