black swan

igår var jag ute och åt middag med emelie. sedan gick vi på bio och såg black swan.
jag fick lite samma känsla som när jag såg filmen om bridget jones för första gången. att jag på ett obehagligt och tragiskt sätt kände igen mig lite i rollfiguren. nu är det ju ganska stor skillnad på dessa två filmer, och tack och lov så kände jag bara igen mig lite, lite. men ändå, det kan räcka för att skapa ett visst obehag. speciellt när huvudrollsinnehavaren är en psykiskt sjuk ballerina. ( föredrar att påminna om bridget, hehe)


utöver den känslan så var gårdagen ren glädje för mig.

4 comments:

emelie s. said...

för mig med <3

Hilda said...

Black Swan då alltså, när jag såg den minns jag att den kändes som en mardröm. Inte att den var dålig, utan att man har samma känsla efter den filmen som man har efter en mardröm.
Gillar den för att den är så snygg, men handlingen är nästan lite tråkig och ointressant.

evelina hultqvist said...

drömde mardrömmar om filmen hela natten. sover så ytligt nu för tiden så jag vaknar och är jättepåverkad av det jag drömt. usch och fy.

petra said...

jag kände också igen mig i huvudkaraktären. väldigt mycket.