Pecha Kucha

Den 23e februari ska jag visa foton och berätta om mitt bildarbete på Pecha Kucha på Park Lane här i Göteborg. Just nu sitter jag och försöker bli klar med urvalet av dom foton som borde visas upp.
Det är fan lika svårt varje gång, att plocka ut vad man vill visa upp för allmän beskådning. Man vill ha variation, men ändå inte sväva ut från sig själv. Man vill ha nytt och fint, men det blir ändå samma gamla vanliga som visas upp.

Jag hoppas i alla fall att jag inte gör er besvikna om nu skulle vara sugna på att komma förbi och titta.

4 comments:

Jonna said...

åh vad kul! dom bästa pecha kucha jag varit på är dom där någon berättat en historia genom sina bilder/slides.. svårt att förklara här, men för att slänga in en gammal klassiker, den röda tråden.. kanske bättre beskrivet med att man har ett mål med sin berättelse. något som lyssnaren inte genast ser från början, men som ändå utvecklas genom bildernas gång.
om du nu vill ha ett förslag vill säga! annars är dina bilder grymma så rocka loss..!

Anonymous said...

vet du vad som vore kul? VIDEOBLOGG! hahaha. det är alltid kul att kolla om rösten stämmer överens med den man har i huvudet.

Sia said...

tack för en fin blogg, men. vad hände med tusenmil bloggen?

Bea said...

fan va spännnade, vill också se!
vad du än väljer blir det nog bra!