Studenttider

Nu har studentbalena dragit igång ordentligt!

Jag vet inte om jag har skrivit det tidigare, men jag är med och fotograferar för en grej som heter BalTV såhär under studenttider. Det är mitt tredje år tillsammans med BalTV-gänget, och vi har ett samarbete med olika balkommitéer här i staden och utanför. Det är spännande och för det mesta riktigt roligt även om det ibland går över styr.

I förrgår var det en kille som spydde rakt ner i sin förrätt och sedan somnade i den. Uääk. Alkoholen är ett lurigt litet monster, men dom flesta hanterar den ganska bra, och visst är det väl okej att vara skitfull om man nu vill det när man för första och enda gången tar studenten?
Det mesta är väldigt tacksamt. Alla som kommer till våra baler är jättevackra, glada, snälla och vill gärna bli fotade.

Jag vet inte vart jag ville komma med det här inlägget. Men om det är fototorka på bloggen så beror det antagligen på att jag bränner slut nästan all min foto-energi på att bränna av hundratals bilder på det här varje kväll.

No comments: