Inte hemma

Imorse, efter att ha varit i affären och handlat en stor och god frukost så tog jag mitt pick och pack, och rymde hemifrån. Det är nämligen nån jävla idiot som har satt lösenord på MITT OCH JOELS internet där hemma!!!
Inatt när jag kom hem från jobbet och var väldigt surf-sugen gick det plötsligt inte att komma in på nätet utan att skriva in lösenord. Men grejen är den att jag och Joel har inte lösen. Så inte nog med att vem som helst av grannarna kan gratis-surfa på vårat nätverk, nu är det plötsligt någon som kände att den behövde ännu mer. Nämligen hela jävla bredbandet.
Jag fattar ju att det kommer lösa sig. Känns bara så gött att få slänga lite skit på någon innan man tar tag i det.
Nu sitter jag i alla fall på Pustervik och dricker ramlösa. Innan jag hamnade här hade jag ett litet mini-möte med AnnLouise på Cigarren. Ni vet, tjejen som gör så grymt snygga väskor och accessoarer som jag fotade vernissagebilder åt för ett litet tag sedan.




-

Nu ska jag snart gå in på Myrornas som ligger vägg i vägg med Pustervik och försöka tröstshoppa någonting galet och snyggt som jag kan känna mig snygg i när jag åker hem och försöker panik-redigera lite foton som jag eventuellt ska ställa ut i stockholm nästa vecka.

Puss till alla förutom bredbandstjuven.

5 comments:

johanna said...

jag trodde som kundservicemedarbetare på bredbandsbolaget att jag hört det mesta men det här var något nytt! jösses folk alltså! Ah jag lär ju åtminstone inte bli av med jobbet inom den närmaste framtiden!

inte nu kanske sen said...

vad jag saknar pustervik.

internet-tjyven said...

Om det är så att någon har satt ett lösenord på er bredbandsrouter så brukar en enkel lösning vara att "reseta" routern.

Detta gör man vanligtvis genom att trycka in ett gem i "resethålet" på baksidan av routern.

När detta är gjort så får routern precis dom inställningarna som var när ni köpte den.

Passa då på att logga in i routern och sätt ett eget lösenord på den.

josefin said...

herregud vilka knepiga människor. jag hade fått panik!:P
hoppas du hittade något fint sötnos.:*

Anonymous said...

gissa vem som blir göteborgare snart?