LITE BUDAPEST I BILD


Jag tycker om spårvagnar i fina färger och världen och staden.





Jag posar upp vid Donau.


Vi tog en båttur på en timme och tittade på massa spännande saker.


Parlamentet var stooort. Han som hade ritat det dog innan det var färdigbyggt. Snopet.





Ensam katt på en av tusentals fina balkonger.


Många långa smala gator.


En ensam man på en gigantisk uteservering.


Emmeli och Maggan var nyfikna på badhuset.


Det var över 30 grader i luften och inte mycket mindre i poolen.


Vad många fördrev sina timmar med.








Pappa.


Badhuset var överfullt av människor. Jag gjorde mitt bästa för att inte svälja nåt vatten.


Jag kände att jag behövde vara med på en bild.


Här möttes dom?


Istället för övergångsställen fanns många undergångställen.





Vi åkte på stor loppis där man kunde fynda allt mellan himmel och jord.


På marknaden fanns massor av skumma grejer.


Emmeli är bara för lustig på den här bilden. Vi dricker skumpa-födelsedagsdrinkar.


Tog en sväng ut på landet. Fick dock inte fotat mycket från bilen.


Emmeli var glad på hotellrummet, och hennes arm såg nästan läskigt smal ut.


Sedan träffade vi på den här mannen, med båda benen kvar i rullstolen. Jag gav honom mina sista pengar och frågade om jag fick ta en bild.





Gigantisk med massa liv och rörelse överallt.


Tjocka saluhallsgubbar är dom bästa gubbarna.


Längst ner i saluhallen fanns fiskburarna. Så sjukt många fiskar på alldeles för lite utrymme som hoppade upp mot gallret och säkert skrek "mamma, mamma".


Turisterna var som galna i korven. Jag var mest glad över att vara vegetarian.


Delar av en anka.


Bodde granne med en fin tant som tittade ut genom fönstret.


Mamma och pappa, finast i världen!

4 comments:

inte nu kanske sen said...

åh, avis. fint.

ghaz said...

asså gud vad fin du är i ditt röda hår, jag dör! och emmeli med sitt korta!

Anna heter jag said...

Vart har du köpt den blommiga klänningen? Skitfin.

evelina hultqvist said...

Den blommiga klänningen är köpt på H&M för typ ett år sedan.