Födelsedagsmiddag hos mamma och pappa

Igår bjöd mamma och pappa in till middag. Grillade fiskspett och jätteräkor som vi åt tillsammas med små rosmarin-potatisar, sallad och goda röror.
Anledningen till middag var att tre femtedelar i familjen plus Joel har fyllt år nu alldeles nyligen. Det var ett perfekt födelsedagsfirande, precis i min smak. Inte för mycket och inte för lite med GOOOD MAT. Hähä.

Synd att jag inte tog med mig kameran, hade varit fint att fota kalaset. Har dessutom aldrig sett så stora räkar förut! Fotade två av mina fina presenter när jag kom hem igår i alla fall. Ett nagellack som jag fick av Emmeli i min favoritfärg, och ett par fina sandalar. Utöver det var lådan (som skorna står på) full med behövliga och bra grejer som schampo, balsam, tvål, krämer och annat gott. Och av min lillasyster fick jag té och choklad. Underbart!



Idag är jag tillbaka hos mina föräldrar, lånar tvättmaskinen och försöker få klart lite jobb. Solen skiner där utanför och jag är egentligen lite bitter över att inte kunna sitta på balkongen. Senare ska jag in mot stan för att fota ytterligare en galen bal på valand. Det blir nog en helt okej dag. Mycket gjort, och det är bra.




ps: jag har massor jag vill och borde skriva, både skitprat och annat lite mer vettigt men det går bara inte. inte just nu. ska dock uppdatera med lite info om utställningen som kommer vara i sthlm i början av juni snart.

3 comments:

Louise said...

åh! fotar du studentbaler på Valand, vad glad jag blir. ska nämligen dit på söndag.

Anonymous said...

ang. jätteräkor, jag vill verkligen inte vara översittare, men ta en titt på det här, intressant..

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=62186&a=768078&lid=puff_768451&lpos=lasmer

evelina hultqvist said...

louise: så himla trist att jag inte fotade något på valand nu undet helgen, hade varit jättekul! hoppas du hade en underbar kväll!

anonym: översittare var kanske fel ord, men sån där känns mest bara osmakligt och drygt. jag är uppdaterad! och jag gör mina egna val. äter fisk och skaldjur ibland (jätteräkar och tigerräkor kanske någon gång om året just pga av att jag redan känner till detta). Har valt bort kött sedan många år. Det är jättebra att du gjort fina val för miljö och mänsklighet, men jag tycker man ska respektera varandras val.