man kan vara ensam man tusen personer runt omkring

ikväll delar jag ännu en kväll med ensamheten, men det förståss efter goda vänners sällskap och lite vin. känns som att jag alltid går och lägger mig innan alla andra nu för tiden. mina jobbtider stämmer inte överens med världen och min bakfylla är för djävulsk för att jag ska våga den låta slå till på en arbetsdag. kanske gör jag ett moget beslut som inte chansar utan går hem innan klubb och dans. men de är fan inte roligt att gå och lägga sig tillsammans med sig själv varje natt och kväll.

-
jag tror inte att jag är ledsen. jag är mer tom.

4 comments:

Anonymous said...

tyvärr kan man det.
många som bott på en mindre ort eller mindre stad känner sig oftast ännu mer ensamma om dom flyttar till en större.
jag har bott på landet hela mitt liv och har aldrig känt mig så jävla ensam som jag gör nu.

Anonymous said...

ny adress btw...

ina said...

det känner jag ofta. att jag går omkring i en bubbla utan att tillhöra något. som att alla människor jag möter inte ser mig. det är lustigt och svårt. kram.

evelina hultqvist said...

tdvott: äntligen är du tillbaka. synd bara att din kommentar gör mig ledsen att läsa. varför flyttar du inte till göteborg? *löser alla problem*

ina: det är en konstig grej. kram!