Update

Jag har varit i stallet igen. Det är lite som en fristad, och även fastän jag inte kan någonting om hästar ÄNNU så känns det lugnt och fint. Tjejen jag jobbar med är hur söt som helst, pratglad och duktig på alla vis. Jag trivs superbra, önskar att vi hade fler timmar i veckan. Idag var det dock en riktig hagga som hämtade upp oss i taxin därifrån, bilen stank rök, känns så sjukt fel att röka i bilen när man kör färdtjänst!? Dessutom kunde hon inte vägen, och istället för att lyssna på oss tog hon en krångelomväg och vägrade tro på att det fanns en bättre. När vi var klara skulle hon ge oss kvitto på resan, vi sa att det inte behövdes och att hon kunde behålla det. Hon suckar sjukt tungt, fnyser och säger att hon fan inte vill ha det. Jag svarar kort att hon borde sätta upp det på väggen, sedan går vi ur bilen.
-
Igår såg vi på Funny games, har ju hört hur mycket som helst om den filmen. Hela natten drömde jag mardrömmar om hur små barn och folk jag tycker om blev skjutna med stora gevär. Jag drömde om att Jenny fick amputera om sin tå och att vi fick köra henne på en kärra genom en liten medeltidsby medans vi letade efter ett bra ställe att gömma oss på eftersom Hannibal var efter oss. När jag vaknade låg jag dock tätt intill Joel och mådde bra, luften var lagom kall och jag var trygg och utvilad.
-
Nu ska jag åka in mot stan och sova en sista natt med Joel innan det är dags för honom att åka ut på havet igen. Livet leker. Blommorna blommar osv.

No comments: