Blöt höst

Idag är det blöt höst. Jag MÅSTE börja blogga igen. Hur gör man för att kombinera att vara jävligt kär, oftast inte ha någon dator hemma hos sin kille men ändå lyckas uppdatera sin blogg med spexiga, spännande och lite smaskiga inlägg om ditten och datten. Haha. DITTEN OCH DATTEN är ett av mina favvis-uttryck. Borde använda mer!
Jag har fortfarande massa sjuka och lite roliga tankar som kommer upp i min hjärna då och då som jag borde skriva om, men jag gör det inte. Dåligt. Oftast är det på bussen, i olika hissar eller när man ligger i sängen och ska sova. Men oftast på bussar, utan penna och papper.

Jag och Emmeli har hängt mer än vanligt. Kände att en akut tvilling abstinens var på g. Igår blev det snusk-té på da Matteo och idag blev det lite regndans.

Jag har börjat använda min 20krs höstjacka. Den är väldigt blå, och man får plats med typ tio tröjor under. Det är bra för den är egentligen inte så varm, eller vattentät. Jag var ute på hundpromenad och lyssnade på emo-musik förut. Blev blöt som en dränkt katt. Om två timmar ska jag till stallet. Jag vill inte bli blöt då också. Jag vill inte bli en hästtjej.




Förresten, sluta inte kommentera!
Jag lovar att uppdatera om vad ni vill, det är bara att önska. Från A till Ö, ohämmat.

Tror jag behöver det för att komma igång igen. Så önska. Puss!

14 comments:

Anonymous said...

Du o Emelie är svårare att se skillnaden på, nu när du har mörkt hår. (iaf på bild..)

Dina bilder är otroligt vackra!

Annette Pehrsson said...

jag gillar verkligen bilden på dig(?) i den blåa jackan, sjukt bra. och de andra är också snygga såklart.

Anonymous said...

kan vi inte få ställa frågor, så där som blondinbella gör ibland, och svarar på läsarnas frågor? vore så kul! ;D

Mathias Forsström said...

jäkligt trevliga bilder måste jag säga, speciellt den översta.

Anonymous said...

snygg snygg snygg

Anonymous said...

det skulle vara intressant att veta om kamerainställningar och hur du redigerar bilder. vi alla önskar att du bär på ett hemligt tips så vi alla kan ta lika snygga bilder, istället för att behöva inse att du går på egenskapen talang. (fast det vet vi redan)

skulle vara roligt också om du intervjuade vänner med korta frågor,och tog fina porträtt till det, puss

Konscia said...

Alltså jag brukade kommentera ofta. & jag gillar din blogg, eller gillade kanske jag ska säga. För så fort jag går in här & ser: "X av er kan inte hålla käften" så tänker jag typ "wtf då skiter jag i det", liksom.
Vad är grejen med det? Det skapar bara en otrevlig stämning. :(
& jaaa, det är din blogg & du får skriva vad fan du vill, JAG VET. Men allt är ju good in the hood förutom det liksom :(

evelina hultqvist said...

Lovisa: Ja, den där bilden med blå jacka gör till och med mig förvirrad :) Tack så mycket, du gör mig glad.

popsongs: det är jag :) min syster som fotat, nu blir hon glad.

mannagryn: haha. jag har lovat mig själv att aldrig haka på i "modebloggfeeling"-grejer. men det där verkar sjukt kul så gärna! styr upp ett inlägg om det, och jag lovar att svara om det så bara är du som har frågor om nåt.

mathias: Tack!

klara: :D

drab: Absolut, jag skulle gärna göra ett försök. Skulle kanske inte bli så intressant eftersom jag kör ganska enkelt för det mesta och gällande redigering så är det typ bara färg, kontrast och eventuellt ljus som fixas.

det där med porträtten låter också som en superidé. kör ju "folk på stan" åt people varje månad så jag är redan inne i porträtt/intervju-svängen. haha.

Levis: Shit vad tråkigt att du känner så, nu blir jag nästan lite ledsen på mig själv om jag skickar ut sånna signaler. Var inte meningen att folk skulle ta det där seriöst. Hela känslan över den här bloggen tycker/hoppas jag är lite sarkastisk. Dom som känner mig har nog förstått det, men tack för att du "varnar" för hur ni andra kanske känner. Tror jag ska ändra på det på direkten. Och du, fortsätt kommentera - det värmer mitt hjärta :) Kram på dig!

Anonymous said...

Jag brukar läsa din blogg och jag tycker den är himlans roande. Jag gillar den där sarkastiska stilen du kör på. :) Hej då från en främling till läsare

Konscia said...

Ejan: Ja, alltså jag gillar ju sarkasm men... äsch! Nu vet jag att du inte menade något illa i alla fall. Ibland får jag sådana här "översittarvibbar" & det är sådant jag har svårt för, inte sarkasm, ironi & annat roligt!

Pöss

Anonymous said...

underbar blogg! hittade hit idag och jag är fast. du tar otroligt vackra bilder och jag älskar sarkasm

evelina hultqvist said...

iday: tack! roligt att höra. gött att du gillar't. det betyder mycket.

levis: vad skönt att du säger sådär nu.. för om sanningen ska fram så har jag försöker ändra precis efter att ha svarat på ditt inlägg. men det gick inte. och nu när jag tänkt lite mera på det så känner jag att jag ändå borde köra på den stilen bloggen skapades för att vara, ironisk, sarkastiskt och lite bittersweet. ingen översitterblogg här inte, det är nåt av det värsta jag vet. hoppas inte fler får den vibben, och hoppas att du fortsätter att läsa bloggen och kanske tycka om den fastän du trodde/tyckte att jag var översittarpretto för det är jag inte.

kramar

anonym: TAAAAAAAACK! fortsätt läsa!

Anonymous said...

haha ja svårt att förklara hur man redigerar bilder, eftersom alla bilder oftast redigeras spontant och på känsla. svårt också att få in ett inlägg helt plötsligt där du beskrive rhur du gör och fan nej gör inte det jag vill inte att du förstör mystiken haha. jag tar tillbaka det! men porträtten lär du köra på. du har ju oftast två ihopsatta bilder, vore kul om ena var porträtt på ansikte/kropp oc handra bilden var ett personligt porträtt på ett objekt eller en känsla som är kopplas till personen. ähh du förstår! jag och text går inte hand i hand. gör vad du vill så länge du inte lägger ned bloggen så är jag nöjd puss

Anonymous said...

JAG STAVAR EMMELI MED 2 M & INGET E PÅ SLUTET.

Varför skall folk ens nämna mig som om dom kände mig, fast fel?