Tourettes in town

Tourettestanten flippade totalt idag. Jag satt på kungsportsplatsen i väntan på söndagsfika och försenade vänner när jag plötsligt hör det högsta vrålet: "JÄVLA UNGJÄVLAR!!!" Jag har inte orken att vända mig om och se efter, känner igen hennes röst vid det här laget. Barnfamiljer som dock inte har stött på tourettestanten tidigare tycks plötsligt hålla lite hårdare om sina barn. Sedan skrek hon igen och igen och igen, mycket högre än vanligt. Hon gick fram och tillbaka över kungsportsavenyn med alla fula ord som bubblade, eller snarare mullrade ut hennes lilla tantmun.
Egentligen är det jättesorligt. För er som inte vet vem hon är kan jag förklara att det inte bara är en surtant med "öknamnet" tourettestanten, utan det är verkligen en tant som lider av syndromet.
Min stora fråga är nog bara - varför befinner hon sig alltid på de mest folkfyllda platser? Vet hon inte själv om att hon skriker "JÄVLA FITTA" var femte sekund? Jag menar, så kul kan det väl inte vara för henne? Det måste ju vara hemskt. Jag menar inte att hon borde låsa in sig i ett ljusisolerat rum, men. Någon slags hjälp finns det väl ändå att få? Stackarn.

-
Till alla er som lider av tourettes, detta är inget hån. Men om ni skulle möta den här tanten så skulle ni förstå själva.

1 comment:

Anonymous said...

hon är väldigt ofta på bio. i kön till kassan låter hon, men när hon sätter sig i salongen är hon tyst. jag gillar henne lite, i smyg.