Att dricka te

Igår hade jag och en vän en mycket intressant disskusion gällande fenomenet "att dricka té".
Han hävdade bestämt att det så gott som alltid var en lite diskretare form av knullinbjudan, och att inget té skulle förekomma. Hans erfarenheter sa att dom gånger han blivit inbjuden på té så hade det varit max tio minuter påklätt från det att man kommit innanför dörren.
Jag däremot envisades med att det visst finns folk som bjuder på té, och då verkligen bjuder på té! Han skrattade mest åt mig när jag började spekulera i ifall det kunde ha att göra med att jag;
1. Inte var knullvänlig nog
2. Utstrålade att jag tycker väldigt mycket om té
3. Har vänner/ragg/bekanta som tycker väldigt mycket om té
Sedan började jag fundera på vad jag själv haft för avsikter då jag bjudit hem folk på diverse drycker, och insåg att jag verkligen är den torrfitta jag räds för att vara. Säger jag té/kaffe/vin whatever så menar jag det - och inget annat.
Skrattretande nog så behåller jag gärna kläderna på in i det sista. Tror aldrig att jag knullat i samband med "en kopp té", eller i alla fall så har jag hunnit avsluta min kopp innan det är dags (och då på mer än tio minuter)!
Jag drar därför slutsatsen att té är en god och social dryck som betyder väldigt mycket mer än sex, i alla fall för mig och dom flesta som jag umgås med.

Tack gode fan för det.

3 comments:

Anonymous said...

Te är banne mig ingen knulldryck. Det är ett sätt att bjuda hem sina vänner på ett trevligt sätt utan att behöva ställa till med storbak. Te och scones räcker långt om man vill ha en trevlig (knullfri) stund med sina vänner. :)
Alltså; han har fel.

Anonymous said...

Jag har faktist heller aldrig knullat i samband med te sådär. Kan bero för att det oftast har förekommit på caféer. Hm. Man kanske skulle prova.
Lova att du fortsätter skriva såna här inlägg. Älskar dem.

evelina hultqvist said...

e: tycker du ska prova på att knulla på ett café! det blir mer mycket spännande så också smakar det bättre.