En festlig familj

För några år sen blev jag övertalad av en tjej som heter Emelie om att fotografera hennes och blivande makens bröllop. Jag hade på den tiden bestämt mig för att aldrig mer göra ett bröllop efter ett par försök att fota par med en helt annat syn på bildspråk än jag haft.

Men den här tjejen övertygade mig om att dom ville ha mig just på grund av att dom gillade känslan i mina bilder och därför skulle jag bara göra precis som vanligt, enda skillnaden var att dom råkade gifta sig denna dagen. Jag var riktigt nervös men bilderna blev så himla fina och jag är otroligt glad att jag lät mig övertalas för på grund av Emelie och Anders fick jag en helt ny syn på bröllopsfoto och hur kul det faktiskt kunde vara. Och haft efter detta fotat en mängd olika bröllop för tjusiga par.


Så förra helgen möttes vi igen under andra, men minst lika fina omständigheter. Det hade hänt mycket under åren som gått. Två fina små tjejer hade kommit till världen och det var dags för den yngsta att få sitt namn. Jag hade kameran i högsta hugg för att fånga detta med bästa känslan.

Förhoppningsvis kan jag dela med mig av hur några av bilderna blev här på bloggen, men självklart ska familjen få sina bilder först och okeja det hela.


2 comments:

Anonymous said...

jag hoppas att du kommer att tacka ja när jag ber dig att fota på mitt bröllop i framtiden!

Emelie said...


Du är fantastisk, vänliga hälsningar Emelie och Anders, den nöjda familjen ;)