Lite saker jag tänker på ibland

Saker jag tycker om:

- Att spendera några riktigt fina sommardagar på Askerön tillsammans med människor jag gillar där vi avslutar varje dag med att grilla och börjar varje morgon med att bada.
- Sitta på en uteservering i Paris och beställa massa rosévin mitt på dagen.
- Känslan efter att man kört ett riktigt hårt träningspass och promenerar hem med darr i benen.
- Bli överraskningsmött på stationen när man kommer med tåget.
- När man är på en spelning/konsert som är så bra att man får gåshud och ögonen tåras.
- När man är på restaurang och haft beslutsångest mellan två rätter och känner YEEES när maten kommer in.
- Att vakna av att någon man älskar lägger en arm och ett ben om en och kramar hårt.
- Sitta på mina föräldrars balkong i kvällssolen, öppna en kall öl och lyssna på otippad musik som pappa väljer.
- När någon köpt en present till en "bara för att".
- Känslan av att naturen är övermäktig och man inser vilka små pluttar vi människor är.
- Att ha en heldag tillsammans med Emmeli hemma hos henne i Majorna, sova till en lagom bra tid (nio exempelvis), ligga kvar i sängen och prata, äta en lång god brunch som innehåller yoghurt och surdegsbröd, ta tid framför spegeln, låna kläder, ta en promenad in till stan, shoppa något fint, åka hem och laga lunch-middag, dela en flaska bubbel på balkongen.



Saker jag inte tycker om:

- Människor som tror att dom är bättre än andra.
- När man har en jobbig känsla i magen som man försöker intala sig själv bara handlar om osäkerhet men innerst inne vet man att man har rätt.
- Att vänta på att någon man älskar som är jättesjuk ska dö och kastas mellan känslan att man bara vill att det ska vara över och att man aldrig vill att personen ska ge upp fastän man ser hur mycket den lider.

- När magkatarren ger mig ett jobbigt illamående som förstör en sinnesstämning som annars hade varit avslappnad och bekymmerslös.
- För tighta jeans som gör det svårt att andas.
- När man känner att man nästan blivit beroende av en annan människa för att kunna må helt bra.
- När man behöver gråta riktigt mycket men bara blir sjukt täppt i näsan och snoret tar över det som behövde komma ut i tårar.
- Att ta avsked från någon som man inte vet när man får se igen.
- Åka tunnelbana på morgonen och få folks äckliga morgonandedräkt i ansiktet.

1 comment:

Rebecka said...

Jag älskar din blogg Evelina! Så himla bra.