min första kyss

min första kyss skedde på skolavslutningen mellan sjuan och åttan. på kvällen var det fest vid sjön och alla var bjudna. där drack man sin smuggelöl tills hjärncellerna försvann, badade med kläderna på och dansade sexigt till dom senaste radiohitsen.
det här året hade dom coolaste killarna i nian en hångeltävling. kort och gott så vann den personen som när kvällen var slut hade hånglat med flest tjejer. jag var kompis med dom där killarna, inte nära kompis men ändå såpass att dom vinkade när dom åkte förbi på moppen, visslade efter en i korridoren och bjöd på cigg om man ville ha.
kommer ihåg att jag stod öga mot öga med sebbe vid skogsbrynet och att han bönade och bad om att få en kyss för att vinna den där tävlingen.
självklart hade jag inte erkänt för mina äldre vänner att jag var okysst, och att tanken på att någon annans tunga skulle snurra runt inne i min mun nästan fick det att vända sig i magen på mig. jag försökte skämta och prata bort det, men ju mer tiden gick desto mer desperat blev han om att få hångla. det var som att den där tävlingen var liv och död för killarna i nian, och snart hade nästan varenda tjej fått byta saliv med någon utav dom.

till slut kände jag att det var lika bra att få det överstökat. varför inte bli av med kyssoskulden när det ändå inte betydde ett skit? bra att veta hur man ska göra i framtiden när man kanske kysser någon man tycker om.
så jag blundade och lät sebbe köra in sin slemmiga hårda tunga i min mun och tiden som följde efter det kändes som en evighet.
när han var klar såg han nöjd ut, klappade mig på kinden och sa att nästa gång det var dags för hångel så skulle jag spotta ut mitt tuggummi.
sedan gick han, hånglade vidare med varenda tjej han såg och kunde övertala. helt ovetande om att det var min kyssoskuld han precis hade tagit.

4 comments:

linea said...

du är tillbaka! jag har saknat den här bloggen

Anonymous said...

fint att ha dig tillbaka. liksom på riktigt!

Anonymous said...

underbart att ha dig tillbaks här!

evelina hultqvist said...

<3 fint att höra