Göteborg-Malmö-Köpenhamn

Igår åkte jag ner till Malmö för att idag åka vidare över till Köpenhamn och fota ett bröllop där. Malmö var en helt ny upplevelse för mig då jag bara varit på genomresa där tidigare. Besökte någon slags cirkusklubb med rutigt golv, galet högt i tak och massa skumma grejer som dj-bås i form av en sexvåningsäng (fick tyvärr ingen bild).
Imorse hoppade jag på tåget över bron och hamnade i ett nytt land. Där mötte jag upp ett vackert brudpar och fotograferade deras stora dag. Sedan strosade jag runt i Köpenhamn och tittade på spännande saker, som gigantiska dildosar och Adams kombinerade frisörsalong, second hand och cykelservice (min favvo!) När ryggsäcken kändes så tung så att jag trodde jag skulle gå av var jag tvungen att sätta mig på centralen, titta på knarkare och vänta på att tåget tillbaka till Göteborg skulle rulla.
Nu sitter jag här och väntar på att få komma hem. Har självklart hamnat i samma kupé som en högstadieklass som varit på klassresa och blivit av med sina oskulder.
Spännande helg.


No comments: