Landetvistelsen

Shuuuu. Det hr varit en hård vistelse på landet dom senaste dagarna. Inte nog med att jag har bränt pattarna så in i helvete på solen och ser ut som en kräfta. NÄä, DESSUTOM HAR MICHAEL JACKSON, THE KING OF POP GÅTT OCH DÖTT!!! VAD ÄR GREJEN MED DET? OTIPPAT? JAA!!! Fatta min frustration när jag fick reda på det igår och inte hade tillgång till internet, tv eller tidning. Har varit helt besatt av tanken på det hela dagen idag, vill veta mer och mer och mer. Michael har ju alltid haft en väldigt speciell plats i mitt lilla tjejhjärta ända sedan jag sjöng ihop med honom som barn, och även fast jag aldrig varit värsta fanet så har jag ju sett till att "hålla lite koll" på honom. (lol). Men nu helt plötsligt är han bara borta och jag vill googla sönder mig. Det är inte okej att Michael Jackson är död. Det är inte okej! *ledsen*

Fler sega saker som har hänt på landet:

- Jag tappade min mobil i havet vid ett krabbfiske-försök i förrgår. Den överlevde faktiskt(!) men nu för tiden är den skitskum. Kan inte se vem som har ringt och jag har missat samtal och mina egna samtal vägrar kopplas fram.

- Idag hittade vi en övergiven liten, liten fågelunge som hade ramlat ut sitt bo och bara pep och skrek efter mat och efter sin mamma. Vi lyckades mata den med två flugor, men kunde ju såklart inte ta med honom hit till stan. Så mitt hjärta grät när vi lämnade honom i en blomlåda på landet, *börjar gråta vid tanken*. FYFAN!


3 comments:

Anonymous said...

vadå sjungit med mj!??

Fridos said...

buuh. på taket snett över vår gata finns det två fiskmåsfågelungar, som vi följt i några veckor, som förmodligen kommer dö. deras mamma blev påkörd idag. :(

evelina hultqvist said...

yes. körat för honom sist han var i göteborg. det är en cool historia, kanske kan blogga om det :D

ida: uuuh. mitt hjärta brister! fågelungar alltså, finns det nåt mer utsatt och sorgligt när dom kommit bort och piper efter mamma?