Några ägodelar

Har några grejer som jag är lite extra glad över bland mina tillhörigheter. Passade på att fota dom igår när jag hade min trevliga tvätt och städ-dag.

1. Mina fina Skålar. Sånna som man bara vill servera farmorsmat i, som typ kokt potatis, kött, brunsås, inlagd gurka och lingonsylt. Haha. Synd bara att jag för det första inte kan laga mat och för det andra inte äter kött.


2. Kakburken! I med tre burkar i en. Borde styra upp ett storbak snart och fylla den med godsaker så att den fyller sin funktion. Annars gillar jag stolarna väldigt mycket också. Den bruna är inte min men den får vara här i alla fall, och egentligen skulle jag målat båda dom andra mintgröna men tyckte det blev så fint med en i varje färg att jag slutade där. Nu har jag lite beslutsångest över hur jag ska göra. Ska jag måla den andra i en anna färg, låta den vara omålad eller också förvanda den till mintgrön?


3. Den lilla kaninen (i kombination med det blommiga smyckeskrinet och jordgloben såklart). Visst är den nussi nussi där den sitter och vaktar över mina billiga smycken? Haha.

3 comments:

Anonymous said...

Grymt snygg tavla också!!

Jenny said...

Måla den andra stolen i pastellgul, jag tror det skulle se fint ut till tavlan :)

evelina hultqvist said...

Yes. Har två tavlor av samma konstnär i lägenheten som är helt fantastiska! Den andra är ännu finare än denna (enligt mig). Dock är dom inte mina, utan bara på utlåning så att måla stolen med tankar på tavlan känns inte helt rätt.

den får nog vila lite till och sedan bli typ.... ljusrosa eller vit :)