godnatt

när jag gick upp idag kände jag mig lugn och fin. sedan såg jag listan som jag skrev igårkväll med alla saker som jag måste göra. då blev jag stressad. sedan förvändlades stressen till ilska, och jag blev jättearg. jag skrek massa onödigt skit till emmeli som råkade ringa vid precis fel tillfälle för att fråga om jag ville ses. när emmeli inte brydde sig om att jag inte ville ses och att jag bara var otrevlig och kom förbi ändå så blev jag glad igen. sedan kände jag mig ganska harmonisk ett tag. fick gjort en hel del saker, och promenerade genom halva stan med fotografier som skulle lämnas av på ett café. sedan blev jag stressad igen. kunde inte förlita mig på klockan, som vanligt. tiden är ett stort problem för mig. promenerade en bit till för att se the preacher & the bear som uppträdde på kulturkalaset idag. det var fantastiskt, som alltid. sedan handlade jag massa mat, åkte hem och fyllde på kylskåpet. jag bockade av massa punkter på min lista och la mig i sängen en stund. jag tror jag tänkte på kärlek, det gör jag nästan jämt nu för tiden. sedan blev jag stressad IGEN. jag hade tänkt för länge. det var dags att packa ihop kamera-grejer och sticka in mot stan för lite hederligt fotojobb. och här är jag nu, ganska många timmar senare, tillbaka i sängen. trött som ett as, och ont i fötterna har jag idag också. men det är nog bara ett tecken på livet.

No comments: