Trollhättan med US

Som vanligt har jag fotat på tok för lite när jag varit och upptäckt en ny plats i världen - denna gången filmstjärnestaden Trollhättan. Fy skämms på mig!
Helgen har varit spännande och jag har hunnit med sjukt mycket grejer. Uppstigning innan sju på morgonen, hotellfrukost och sedan full fart fram till långt efter midnatt. Har bland annat testat på blind-pingis (sjukt kul!), tränat judo, ätit världens största julbord och varit med och vunnit fotbollsturnering! *stolt lagkapten*
Igår när tåget rullade in på Göteborg central sprang jag raka vägen till Monki för en rolig fotogrej där (fotade inte utan blev fotad) och när det var klart sprang jag vidare med all min packning till Heden för att åka bussen hem till mamma och pappa som varit i England och hämtat hem min lillasyster inför julen. Det blev glögg, pepparkakor och god mat. Efter en helg med sammanlagt typ åtta timmars sömn totaldäckade jag i soffan efter maten och vinet. Sov som ett litet barn tills det var dags att åka hem till Majorna igen.


Instigning på hotellet.

Utsikten från mitt fönster visade ett grått Trollhättan.

*älska hotellsängar*

Första morgonen i bussen på väg till hängutet.

Många fina gobitar och guldklimpar.



Jag spelar showdown/blindpingis.

Judoklubben. En av tjejerna på bilden är us-medlem med bland annat sm-guld i bagaget.



Fel hand i final i Showdown.

Tillbaks till hotellet.

Hotellrumshelg.

En fisk som stötte på mig på en thairestaurang.

Fiskpuss!!


8 comments:

Patrik Petersson said...

Bra inlägg!

Madde said...

Awwww, fiskpussen ;)

Anonymous said...

hehe en grej bara. ibland när jag går in på din blogg så fuckar datorn och så kommer det upp typ femtio fönster med din blogg. så om du nån gång har onormalt många sidvisningar i jämförelse med de unika sidvisningarna är det jag som vart i farten *ledsen smiley* ps: älska att leka med ordet "fart" på eng vs sv

Fridos said...

haha, älskar fiskpussen!

severina said...

åh, vad roligt! jobbar på monki (fast i lilla kalmar). kommer du lägga upp några bilder från monkifotograferingen? :)

Estelle said...

Vad gör man egentligen i trollhättan? Jag bor här, och jag ser ingen anledning till att man ska komma hit...haha.

evelina hultqvist said...

anonym: oj, störande. undrar om det blir så för flera? *hoppas inte* bra att du fortsätter läsa trots det lilla störningsmomentet. hehe.

severina: vet inte. jag tog inga bilder under fotograferingen, men när det färdiga resultatet kommer (katalogen/boken) kan jag fota av! haha.

estelle: jag var där på julbord/julläger med US (unga synskadade). vi hängde på hotellet, matställe eller i idrottshallen. med andra ord utforskade vi inte trollhättan speciellt mycket :)

Estelle said...

Jag läste det i efterhand, jag har en dålig ovana att läsa bloggar i fel ordning, haha :) (förresten, till den anonyma: det brukar bli så med explorer. Prova google chrome, bästa webbläsaren!)