Vad jag tycker om

okej. jag måste sluta med mina totalt meningslösa skitinlägg. jag måste bli smart, rolig, insatt. tänker ofta på att jag ska skriva underhållande och intressanta inlägg som handlar om allt från dom äckliga gubbarna med halvstånd, för små jeansshorts utan kalsonger och fuktiga blickar på saltholmen till musik, politik och genusfrågor (är dock för dålig på både musik och politik för att våga mig på det. men ja.. men kan ju alltid övertala någon annan att skriva nåt smart och sedan ta åt sig äran.)
Men fan. Jag har insatt att jag är inte sån. Jag tycker om bilder, och ibland är bara min hjärta helt tom på ord. I alla fall när det gäller för dom att komma ut genom fingrarna på mitt tangentbord.

Jag tycker om kläder, skor, konst och pyssel. Jag tycker om alkohol, mina vänner och Joel. Jag tycker om att dricka kaffe och röka cigaretter fastän jag försöker att sluta eftersom jag får ont i magen av det. Jag tycker om att spela pajas, berätta komiska historier, att prata om storslagna grejer och lyssna på skvaller om folk som jag inte träffar längre. Sedan tycker jag om att bli kliad på ryggen, städa lägenheten, spana på människor som är fina och intressanta, äta jordgubbar och bada i havet också.

Jag antar att jag får skriva om det istället. Men kåtbockarna på saltholmen känns inte så svåra att sätta ord på egentligen. Kanske bara är för äckliga för att orka?

2 comments:

Filippa H. said...

Men det är perfekt! :) Det är konstigt nog väldigt underhållande och avkopplande att bara få följa med lite i någon annans liv och se lite glimtar, titta på ofta sjukt snygga foton och... ja, varva ner lite kanske helt enkelt?
Så kör på, det uppskattas! / Filippa

evelina hultqvist said...

haha, underbart att höra! tack!