Grått

Klockan närmar sig halv elva och jag sitter ensam i lägenheten och dricker vin. har precis varit ute på en plåtning med en av mina absoluta favoriter här i Göteborg, Göran.
Det är grått som fan ute och vi kommer att fota mer när det är sol men det var i alla fall skönt att sätta igång.

Dagarna har smält ihop i varandra i en enda grå sörja sedan i fredags. Jag vet inte riktigt vad som händer med mig, och jag hatar det.

Jag önskar att ingen visste vad ångest var. Jag önskar att ingen någonsin behövt uppleva det.
Gör mig sömlös.

Tror jag är påväg uppåt. Får se vad fyllan leder till.

5 comments:

Jag är titanic said...

Underbara bilder.

Anonymous said...

ångest är nog det jävligaste påfundet någonsin. det skapar inget bra bortsett från bra musik och fin konst. men vad det gör med människor själar.... ångest kan dra långt åt fanders.

Hallånet said...

Evelina, på tal om foto och Göteborg. Kommer ditt stuff att vara synligt, eller kanske till och med till salu, nånstans under Göteborgskalaset? (Notera att jag i år avverkar min första visit på ovannämnda evenemang, och att jag fått för mej att kultur finns på agendan - sådär utöver tonåringars spritkultur ;))

ina said...

bort med ångesten, kram o puss!

evelina hultqvist said...

fyfyvm: ja. helt klart. fyfan.

hallånet: haha. om du bara visste hur göad du gör mig nu! så himla gullig fråga. jag kommer att ställa ut på weekday (kungsgatan) under augusti månad, men jag tror dessvärre att det blir efter wow.
du kan alltid få komma hit och rota igenom mina fotolådor, haha. och om du är intresserad av att köpa nåt så går det hur bra som helst att maila!

evelina.hultqvist@gmail.com

ina: tack. idag är en bättre dag.