Bakisångest



Nu för tiden när jag dricker vaknar jag med en känsla av död morgonen efter. Kanske beror det på att mina fyllor slår nu igen? Halva tvåtusenåtta var ju relativt nyktert, eller rättare sagt - jag kunde typ inte bli full hur mycket jag än drack. Det nya året bjuder på kalasfyllor. Men saken är den att jag hade glömt bort alla mindre bra ting som följer med på köpet vid en såkallas kalasfylla.

Baksmällan
Illamående
Huvudvärk
Oförmåga att vara social


Att prata för mycket
Att prata för mycket med fel person
Att prata för mycket med personer man inte skulle talat med annars och eventuellt säga konstiga/dumma/osköna grejer som man egentligen tänkt ta med sig ner i graven men som fyllan lockar fram

Well well. Jag orkar inte göra en sån här lista nu. Ska äta pannkakstårta istället.

5 comments:

Anonymous said...

Nu skulle det finnas en ruta att kryssa i som hette "true".

Anonymous said...

hejsan. jag råkade av en slump titta in på din bilddagbok för ett halvår sedan och har sen dess läst din blogg och kollat på dina underbara bilder.

alla bilder är verkligen underbara. jag undrar vart du redigerar dina bilder och får till de fina färgerna etc? jag går estetisk linje med inrikting på foto/film. skulle vara kul med svar här!

tjingeling!

ingridlinnéa said...

vilket kräk. dina bilder är.. hittar inget passande ord. men fantastiska liksom.

ingridlinnéa said...

oj, nu insåg jag att jag kommenterade på fel inlägg. du förstår nog.

evelina hultqvist said...

anonym: hej. tack!vad roligt att du gillar mina bilder. det är verkligen en pepp.

jag redigerar nästan alltid mina bilder i ps. är helt självlärd när det gäller det, och har aldrig riktigt vågat prova på något annat under en längre tid eftersom jag tycker ps är bäst. haha. jag fixar inte så mycket, mest med ljus och färg. brukar ta bort en hel del färg i mina bilder och ljusa upp dom lite.

lite dåligt svar kanske. du får gärna skriva igen med fler frågor ska så jag försöka svara bättre :)