Det är steek

Det är svinvarmt och jag önskar från djupet av mitt hjärta att jag kunde ligga på en klippa vid havet och steka mig med lite bra musik i öronen och en stor kanna isvatten, men icke. Saltholmen är för främmande för mig, sjöar ger mig hörselgångsinflammation och landet ligger för långt bort för att en körkortslös tjej som jag ska kunna ta mig dit utan att det blir dyrt tåg och en simtur på kanske en timme. Funderar på att lägga mig lite på balkongen och kleta fast medans jag tänker igenom mitt såkallade liv. Eller så tänker jag inte alls, njuter bara lite av sommaren och av att vara ung, det känns enklare så.

Den här finfina bilden som jag snodde från Michael på facebook får symbolisera våran sköna kväll i onsdags. Häng vid Jennys sjö i kvällssolen med lite öl och bra människor kan liksom inte slå fel.

© copyright michael (sandell) johansson 2008. all rights reserved

No comments: