Hej igen, lite mindre stressade denna gång

HEJ.
Nu är långhelgen snart över, jag har varit hemskt dålig på att uppdatera i text, men lyckades i alla fall slänga upp lite bilder. Jag blev galet packad i torsdags, vågar inte lägga upp bilder efter stoppet vid Johans hejdåfest vid masthuggskyrkan. Folk ser så sjukt dräggiga ut, alla pussas med alla och jag ser ut som en sämre och yngre version av Kicki Danielsson. Kvällen slutade i vilket fall på Kontiki efter att jag mött upp min kära kusin Alex för ytterligare öl på Publik. På Kontiki var det trångt, för mycket folk. Jag bestämde mig för att dra ganska snart, det blev en långpromenad hem till Joel med musik hela vägen hem. Vi dansade på gatorna, eller mest dansade jag. I vilket fall som helst så var det en väldigt bra kväll.
-
På fredagen la jag och Joel oss i Hagaparken, åt mat och halvsov i skuggan, det var så sjukt härligt. Sedan tog vi en sväng till Picknickfestivalen där mina systrar och massa vänner väntade. Var aldrig där förra året, men hade lovat mig själv att kolla läget i år. Tyvärr som missade jag Autisterna, skulle gärna se dom live igen. Såg däremot Napoleon (vet inte exakt hur dom stavar, men typ så?). Emmeli känner ju Johan som sjunger i bandet så det var hon som hade peppat hela gänget på att gå dit. Bra tycker jag så här i efterhand, väldigt trevlig tillställning. Mykcet gulliga små pop-tjejer och gott med folle i solen.






Idag är det söndag och igår var också en fantastiskt bra dag, lämnade dock kameran hemma eftersom jag fått så ont i axlarna av all min packning senaste veckan. Essy och Björn firade sina födelsedagar med ett superhäng i kungsparken. Var massor av folk där, tårta, chips, vin, öl och tusen skratt. Jenny hade med sig Anna och Sebastian från London, hon besökte dom i veckan och sedan åkte dom till Göteborg alla tre. Kändes så roligt att träffa Anna, för fastän vi aldrig mötts innan så kändes det som att vi kände varandra bara för att Jenny pratat så mycket om henne. Haha, äntligen fick vi träffas allihopa och dom var minst lika bra i verkligheten som Jenny sagt. På tisdag funderar vi på att dra till Liseberg ett helt gäng och åka ALLT, kan nog bli gött men mycket folk om det är fint väder. Berättar kanske mer om allt senare, nu måste jag fixa klart lite foton för People.

4 comments:

Anonymous said...

Jag älskar, älskar och återligen älskar din blogg. Du är sjukt duktig på foto och du är som en förebild för mig. Du uppskattar säkert inte denna kommentaren och tror väl att jag är någon fjollig tjej i tonåren, vilket jag är men hursom, du är koolast av dom koolaste.
Fortsätt att regera!
Peace!

FEA said...

Jag blir sjukt sur när jag ser att ni bara satt ett par meter från oss. Inte för att låta knäpp men det hade vart najs att se dig i verkligheten!

evelina hultqvist said...

Fanet: Du ska veta att jag verkligen uppskattar din kommentar, det är sånna saker som är bra ljusglimtar i vardagen och som peppar en. Blir sjukt glad, om det kommer från hjärtat. haha. TACK.

fea: Haha, kul att höra. Var satt ni, kanske jag såg dig? Jag brukar ha rätt bra koll men dock ganska dåligt ansiktsminne. Kom fram o heja nästa gång om du ser tycker jag!

FEA said...

Jag satt ungefär framför scenen! Kort och lite rödhårig med rosa linne, haha, skulle inte tro att jag stack ut så mycket den kvällen, ibland är man opepp. Men absolut, ser jag dig så hälsar jag! Med viss risk att blanda ihop dig med din syster, men man kan tro att ni är ganska vana (: