Det som inte dödar en blir man starkare av



Idag gick min syster ur nionde klass, och är äntligen fri från helvetet!
Hela familjen var där och stod för att ta emot henne, vi blängde på alla små äckliga översminkade push-up bimbosar som grät i varandras armar under avslutningen, som om dom aldrig skulle ses igen. Det är ju inte precis så att dom som varit utsatta gråter sista dagen. Jag var äcklad men väldigt glad och stolt över min fina syster. Hon är en av dom starkaste människorna jag vet, som trots sina svårigheter har tagit sig igenom alla dessa skolår. Hon kommer bli en framgångsrik brud, det märks tydligare och tydligare för varje dag. Hon har så mycket drömmar och mål som jag vet att hon kommer uppnå, för en mer envis och vilestark liten människa har jag nog aldrig träffat.

-

Emil heter en hund på min gata. Han är en riktig poser, och det är därför vi kommer så bra överens.

3 comments:

emelie s. said...

jag tyckte alltid att den kjolen var så jävla fin när vi gick i gymnasiet.
det är den fortfarande.

Anonymous said...

fint skrivet!

evelina hultqvist said...

emelie: haha, kul att höra det nu. vad söt du är! jag tycker också att den är fin nu för tiden, vissa kläder blir bättre när dom legat på hyllan några år.