Askerön i bilder

ONSDAG.
I onsdags körde vi mot Askerön, mitt barndomparadis, min idyll, min fristd. Vädret var inte direkt någon stämningshöjare men jag längtade ändå på nåt vis. Ville se om stugan stod kvar, om saker och ting stod på samma ställen som förut och om det luktade sommar fastän det inte var mer än 17 grader.


När vi kom fram lagade vi mat och spelade spel. Både Emmeli och Jesper är sjukt dåliga förlorare så det kändes lite hemsk när jag vann och dom blev bittra. Vi bestämde oss för att inte spela mer spel, utan tittade på film och drack öl istället. Slappt som tusan, men det är så det ska vara på semester. Sedan sprack det upp, dom mörka molnen försvann och solen kikade fram. Vi gick ut på bryggan och njöt av fint väder.




Emmeli badade!



-
TORSDAG.
På torsdagen åkte vi på roadtrip och fotade lite natur.



Vi kom fram till berget med väderkvarnen som Emmeli nästan högg av sig handen i när vi var små. Det blåste, men vi hittade en plats i lä där vi satte oss och filosoferade då vi tittade på utsikten.




Sedan kom dom mörka molnen och vi gick tillbaka till bilen i precis rätt tid för att få skydd mot regnet. Åkte och handlade mat istället.



Senare, efter en väldigt god lunch kom solen tillbaka. Vi bestämde oss för en promenad till Fiskevik, stranden där jag och Emmeli spenderat våra sommrar tillsammans med dom andra barnen på ön. Viken var sig lik, men inte lika stor som jag mindes, det är väl så när man är barn antar jag. Små saker blir stora, och kanske tvärt om. Vi gick bort till stora bryggan där vi satte oss i solen, rökte varsinn cigarett och tittade på idioter i små motorbåtar.


-
FREDAG.
När vi vaknade idag var vädret grått och pissigt, regnet låg i luften och väntade på att få falla. Vi gjorde frukost och fixade kaffe, och i samma stund som jag gick utanför dörren för att dricka det så öppnade himelen sig. Vi packade våra väskor fort som tusan och tackade Askerön för den här gången innan vi körde mot Göteborg igen.


FÖR ÖVRIGT HAR JAG BESTÄLLT EN NY KAMERA, EN CANON 5D MED FETT OBJEKTIV.
Ville bara säga det. ha!

1 comment:

johanna wallin said...

Gaah, grattis till femman! vilket objektiv?