Det jag har på huvudet

Mitt hår är mitt rastlösa lilla problem. Inte så att jag haft regnbågens alla färger, men jag kan inte ha samma hårfärg för länge innan jag blir så galet trött på det och måste byta. Dom senaste åren har jag bytt mellan mörkbrunt, ljusbrunt, orange, rödlätt, guldblond flera gånger om. Här om dagen satt jag åter igen i den där frisörstolen för att byta bort det jag hade på huvudet. Först med massor av konstiga önskemål till min frisör om nyansskiftningar och andra skumma grejer, men som alltid avslutade jag på samma vis - att jag säger till henne att hon får göra precis vad hon vill. Och fy fan vad hon är bra, lyckas alltid få fantastiska resultat. Dock gick vi mot askblond den här gången och jag har insett att jag inte tycker att det är någon riktig färg. Får mig att känna mig lite grå och tråkig. Får mig att vilja måla rödrosa läppar varje dag för att få lite färg ovanför halsen. Funderar på om jag fått helt fel färg på huvudet denna gång, eller om det bara är ovant. Medans jag funderar vidare gottar jag ner mig i fina frisyrer och hårfärger.




No comments: