Lista!!

Vilken helvetesnatt jag haft. Låg och stirrade i taket eller vred mig som en ål till klockan 3. Kände någon slags närvaro i rummet som jag inte känt sedan jag flyttade in hos mamma och pappa (ja, det spökar här). Svettades så mycket att jag skulle kunnat vrida ur lakanet. Sedan sov jag i ungefär en halvtimme för att vakna av att jag hissnade som fan och hade världens illamående. Stirrade i taket i ytterligare 2 timmar och somnade mindre än en timme innan jag skulle gå upp.
Tack och lov att man pluggar så att man kan välja själv vad som ska prioriteras och att man inte har ansvar för någon annan än sig själv. Så framåt morgonen sov jag ett par extra timmar.


Ska strax ta tag i den här dagen och göra så mycket vettiga saker jag kan. Men först ett gött tidsfördriv som jag snodde från Ida:


Vilka är dina tydligaste karaktärsdrag?
Att jag är född tvilling, märks nog ganska tydligt både inåt och utåt. Annars: vulgär, storbystad och ett stort hästliknande leende som jag försöker pressa tillbaka lite.
Vilket är ditt största beroende?
Iphone.
När är du lycklig?

1. När jag har kravlöst häng med mina bästa vänner, gärna tillsammans med ett par flaskor bubbel och dålig humor.
2. När jag och Adam åkte hem till mamma och pappa på middagsbjudning, åt god mat, hade världens bästa samtal och bara var tills det var dags att däcka i gästrummet.
3. När naturen är övermäktig och man bara vill stå och glo på hur vackert allting är i flera timmar.
Vad beställer du på krogen?
Öl eller vin beroende på humör.
Vad står det i ditt senaste sms?
"kollade precis upp mitt schema för sommaren i förhållande till tillgång av lägenhet. nu sitter jag och äter lite kvällsmat. ska vi boka nu nu nu?"
När sa du "vet du inte vem jag är?" senast?
haha. antagligen aldrig hänt...
Berätta om en minnesvärd bakfylla du haft.
vill inte tänka på minnesvärda bakfyllor för dom inkluderar ofta sängen, en annan person och ett välmående hjärta.
Vilken är din största fåfänga?
mitt hår.
Vilket uttryck använder du lite för ofta?
"det var ju lite baj" eller "det suger hästballe"
Vad är ditt starkaste minne från barndomen?
har hur många minnen som helst. men jag måste ändå säga alla underbara sommardagar på askerön (landet).
När googlade du ditt namn senast, och varför?
det var ett bra tag sen, men antagligen av ren nyfikenhet. viktig grej att göra ibland när man jobbar som fotograf då folk stjäl bilder som galningar! *ska göra det när jag svarat klart på detta*
När ljög du senast?
Minns ej. Är väldigt dålig på att ljuga.
När skäms du?
när jag varit en dålig vän. eller när jag gjort bort mig på det där tragisk sättet som drabbar mig rätt ofta. exempel: vinkat till någon som vinkat till personen som står bakom mig.
Vad gör dig rasande?
falska människor. när någon går bakom ryggen på en eller gör narr av en. orättvisor. min egen sinnesstämning. 
Vilken modetrend var du tidig med att upptäcka?
ormskinnet, hehe.
Vem är den mest kända människa du talat med?
Michael Jackson. Slå det om ni kan!!! 
Vad gör du när ingen annan ser?
Gråter lite över töntiga youtube-videos. Lyssnar på musik jag inte vågar erkänna att jag älskar. Skriver töntiga kärleksdikter. Peter mig i näsan och kliar mig i röven.
Berätta om en tvångstanke du inte kan bli av med.
När jag sover hos mamma och pappa tittar jag alltid under sängen innan jag släcker lampan.
Vad för skäms-tv njuter du av?
Top model.

Vilken är din största skräck?
Att personer som jag älskar ska dö eller lämna mig.
Vad är det närmaste döden du har kommit?
Var nära att ramla ner från ett tak på ett väldigt högt hus en nyårsafton för längesen. 
Om du skulle bli psykiskt sjuk, vilken sorts sjukdom skulle du drabbas av?
Kanske något slags tvångssyndrom eller depression? 
Nämn en bok som du sagt att du läst, men som du i själva verket aldrig tagit dig igenom.
Flera klassiker som man skulle läsa under gymnasiet.
Vad irriterar människor sig på hos dig?
Jag är dålig på att svara i telefon. Jag ältar saker och har svårt att bara släppa sånt som stör mig. Jag är rädd för att hamna i konflikter och säger ogärna ifrån. Jag är en orolig själ.
När skrek du besinningslöst senast?
Vet inte. Men skulle nog behöva åka ut till nån skog någonstans och bara skrika av mig lite.





No comments: