Instagrammaraton

Mobilen finns i min hand hela tiden. Har liksom blivit ännu mer av en trogen följeslagare när det mesta i livet verkar gå emot en. Här är lite instagramande som jag bidragit med på senaste tiden:

Var på Liseberg med familjen. Åkte nästan allt och fick dödsångest av vissa, slänggungorna till exempel. När blev jag en sån mes?

Tog en sväng i parisehjulet och såg på stan.

Liseberg var ganska öde och tomt den där dagen.

Jag och Emmeli hängde mycket. Det är skönt att ha varandra i vått och torrt, här i vått :)

Jag gjorde mitt röda hår ljusare, här är jag skeptisk och bitter innan men det blev ju bra!

Leo var som vanligt inte sugen på att vara med på bild, men när man spenderar så mycket tid med sötnosen som jag gör nu så måste man ju försöka fånga honom.

Skypemöte mellan Sverige-Berlin.

Sedan var det nästan sommar i ett par dagar och jag körde på tema: randigt.

 Emmeli bakade massor av fina kakor till vårt 50års kalas.

Jag bidrog med exotiska fruktfat.

Fick en väldigt fin present från Astrid.

Och plötsligt hade jag fått hem glada tjejer som drack vin på vardagsrumsgolvet.

Jag var nöjd med rödvinstungan!

Sedan började Göteborg att gråta, mycket och länge. Det hade sina anledningar, typ ledsna hjärtan och döda morfarsgubbar.

Jag såg en hund på myrorna.

Poserade framför huset innan jag skulle till skolan.

Åkte färja och njöt av den sköna vårvinden.

Drack öl på andra långgatan så klart.

Emmeli lämnade stan för ett par veckor. Jag pussade henne hejdå på centralen.

Jag spelade in en kortfilm med mig själv som i huvudrollen. En tagning blev det, sedan var jag nöjd. Och ful.

Klassisk husmanskost.

Låg i sängen och försökte må bra.

Tog en promenad mot okända delar av staden.

Besökte min lilla mormors grav och beundrade det här trädet som växer upp ur den vackraste grav jag sett.

Passade även på att säga hej till mormors föräldrar.

Göteborg är ganska fantastiskt ändå, även fast livet är svårt ibland. Men det här med att man lever över huvud taget... det kanske man ska vara lite glad över och göra nåt bra av? Jag tänkte det  i alla fall.

No comments: